9 tipů, aby vaše SMS nebyly označeny jako SPAM

Nastavení kvalitní marketingové komunikace patří mezi neodmyslitelný základ pro oslovení cílového zákazníka. Většina firem v marketingu klade velký důraz na sociální sítě a e-mailovou komunikaci, což určitě není chyba, ale SMS marketing je jednou z nejúčinnějších metod komunikace. Podle statistik je 90 % SMS zpráv přečteno během několika minut od přijetí. Mobilní telefon používáme v dnešní době všichni a reakce na nové oznámení je okamžitá.

 

Ale vše má i svoji odvrácenou stranu a tato metoda bohužel bývá často zneužívána pro zasílání podvodných SMS, což vede k vyšší obezřetnosti operátorů směrem k hromadnému rozesílání. Může se tedy stát, že vaše SMS zprávy budou označeny za SPAM a to především, pokud odesíláte větší množství v krátkém časovém rozmezí. V krajním případě může dokonce dojít k blokaci vašeho telefonního čísla.

Těmto scénářům se dá předejít. Shrnuli jsme pro vás 9 tipů, jak nespadnout do spamu a SMS marketing maximálně využít.

1. Sbírejte data vědomě


Posílejte zprávy zákazníkům, kteří se sami k odběru přihlásí. Ať už například potvrzením odběru v objednávkovém procesu na vašem e-shopu nebo prostřednictvím různých formulářů určených pro sběr kontaktů na vašich webových stránkách.

2. Ze začátku pomalu
 

Pokud jste v SMS marketingu začátečníci a máte zaregistrované nové ID odesílatele, začněte textové zprávy rozesílat postupně. Postupně zvyšujete množství odeslaných SMS zpráv za den a tím si u operátora vytvoříte historii, která podpoří vaši důvěryhodnost. Například můžete první den začít na 50 odeslaných SMS, druhý den 100 SMS a takto postupně zvyšovat až dle vašich potřeb.
 

3. Informujte zákazníka o změnách
 

Pokud dojde v nutném případě ke změně vašeho ID, je lepší informovat zákazníka. Bude-li si změny vědom, nebude nového odesílatele považovat za potencionální hrozbu a pravděpodobnost blokace se tím mnohonásobně sníží.
 

4. Frekvence odeslaných zpráv
 

Všeho moc škodí a u SMS marketingu to platí dvojnásob. Zákazníka vyšší intenzitou odesílání můžete odradit a tím pádem vás označí za SPAM nebo odhlásí odběr. Tomu chcete určitě předejít, a proto na začátku volte spíše nižší frekvenci odesílání zpráv za, které postupně navyšujte. Každé podnikání a cíl SMS zpráv má jiný účel a proto je třeba nastavit a otestovat četnost, která bude vyhovovat vaší cílové skupině. Jedno důležité pravidlo však platí pro všechny. Nikdy neposílejte víc jak 1 SMS zprávu za den! Testovat můžete s počtem 2-4 zpráv měsíčně, podle odezvy pak počet upravit a sledovat vývoj dál.
 

5. Identifikujte se
 

Zpráva kterou posíláte by měla mít základní informace. Zdá se to jako samozřejmost, ale na první pohled by mělo být znát kdo píše, představení je tedy na místě. V naší aplikaci můžete využít odesílání s názvem odesílatele GoSMS, v tomto případě určitě neuděláte chybu. Jsme zaběhlá firma a zákazníci našich klientů mají již tento název v povědomí. Další možností je volba vlastního čísla, kde je nutné vaše představení. Třetí variantou je název vlastního odesílatele. Tato forma je u velkých kampaní nejlepší cestou k identifikaci a na zákazníky působí profesionálně.

 

6. Stručně a bez chyb
 

Obsah zprávy by měl být stručný, ale výstižný. Doporučujeme se držet max. 160 znaků včetně mezer, což je rozsah 1 standardní SMS zprávy. Obecně platí, že kratší texty jsou zákazníkem pozitivněji přijímány. Text by neměl působit roboticky, měl by být bez pravopisných a gramatických chyb. Abyste neskončili ve spamovém filtru operátora, určitě obměňujte obsah zprávy a nedržte se jedné šablony. Při formátování nepoužívejte příliš mnoho emotikonů a speciálních znaků. Zpráva by měla působit seriózně a textově srozumitelně pro všechny. Další věc, která by vás mohla posunout do spamové kolonky, je používání velkých písmen (např. VIP, ZDARMA, DÁREK) a proto se takové formulaci raději vyhněte.

 

7. Pozor na odkazy
 

Určitě budete chtít zákazníka přesměrovat zprávou na bližší info, například na váš web. V případě odkazů je zákazník přeci jen opatrnější. Podvodné SMS nabádají k otevření odkazu, a to bývá v tomto případě chyba. Ukažte zákazníkovi, že proklik na vaše webové stránky, je relevantní. Jednou z hlavních zásad je držet se zkráceného URL, dlouhé odkazy nepůsobí důvěryhodně. Vždy používejte zabezpečený odkaz obsahující "https://www", tím zabráníte spamovým filtrům, aby vás blokovaly. Již ve zprávě sdělte, kam odkaz vede.

 

8. Možnost odhlášení
 

Dejte zákazníkům jasnou možnost odhlášení SMS zpráv. Předejdete tomu, že zákazník se obrátí na operátora a vy tak budete blokováni.

 

9. Zpětná vazba
 

Ověření efektivnosti vašich zpráv můžete provést výzvou o zpětnou vazbu, Například: Odpovědět "ANO" pro více informaci.

 

Věříme, že vám naše tipy pomohly a díky nim dokážete předejít tomu, aby vaše SMS zprávy byly označovány jako SPAM.